Zápis z náhradní členské schůze konané dne 5.3.2018
Bytové družstvo Čéčova 5153, Čéčova 793/51, 370 04 České Budějovice
IČO 25195476
Zápis z náhradní členské schůze konané dne 5.3.2018
Přítomni: viz prezenční listina
- Zahájení, kontrola prezence
Schůzi zahájila předsedkyně p. Talířová, která přivítala přítomné a konstatovala, že dle prezenční listiny, která je součástí zápisu, je přítomno 42 členů BD. Konstatovala, že členská schůze je dle čl. 32 odst. 13 Stanov usnášeníschopná.
Schůzi bude řídit předsedkyně družstva p. Talířová, která vyhotoví zápis a bude udělovat slovo, aby nedošlo k podobné situaci jako na předchozí členské schůzi BD.
Toto stanovisko předsedkyně družstva bylo bez připomínek odsouhlaseno všemi přítomnými členy BD.
Program:
- Zahájení a kontrola prezence
- Informace o revitalizaci domu
- Zpráva o činnosti BD, výsledky hospodaření, kontrola usnesení
- Demise a volba nového představenstva a kontrolní komise
- Diskuze, připomínky, usnesení
Předsedkyně družstva p. Talířová konstatovala, že program náhradní členské schůze je totožný s programem členské schůze ze dne 7.2.2018.
Program schůze byl bez připomínek odsouhlasen všemi přítomnými členy BD
- Informace o revitalizaci domu
Předsedkyně družstva p. Talířová shrnula stručně informace o přípravách a průběhu zateplení, výměny a zřízení nových balkonů s názvem „Revitalizace bytového domu v ulici Čéčova 5153“:
Členskou schůzí v roce 2015 bylo odsouhlaseno provedení stavebních prací spočívajících v zateplení, ve výměně balkónů a garážových vrat, a dále konzultace s Ing. Šubrtem ohledně projektu.
Členskou schůzí v roce 2016 byl odsouhlasen výběr firmy Certigo s.r.o., zajišťující dotace z IROP a úvěr, v březnu 2016 byla předána projektová dokumentace Ing. Šubrtem, následně byla dána možnost vybudování nových balkónů těm členům, kteří je nemají, ti se závazně přihlásili do dne 9.5.2016. Ing. Šubrt dopracovává změny v projektu, v srpnu 2016 dodává projektovou dokumentaci, kterou několikrát na žádost stavebního úřadu dopracovává, konečné doplnění projektu proběhlo v březnu 2017.
Členskou schůzí v roce 2017 byla odsouhlasena úhrada balkónů a lodžií a jejich orientační cena viz zápis.
Představenstvo BD postupovalo dle zákona o veřejných zakázkách a nijak neporušilo stanovy BD.
Dne 4.5.2017 po telefonické urgenci posílá p. Fišerová ze stavebního úřadu předběžné rozhodnutí o stavebním povolení, termín osobní schůzky a podpisu určila na den 8.6.2017 – této schůzky se účastnila p. Fišerová, p. Talířová, p. Baloun – stavební dozor, proběhlo ústní jednání, které bylo protokolováno a současně bylo dohodnuto, že stavební povolení bude zasláno poštou.
Dne 30.6.2017 podepsáno zadání výběrového řízení, odesláno firmě Certigo, která osloví stavební firmy, bylo osloveno přibližně 10 stavebních firem
Dne 12.7.2017 proběhlo výběrové řízení – celou administraci výběrového řízení včetně otevírání obálek s nabídkami stavebních firem zajistila firma Certigo s.r.o. ve spolupráci s představenstvem a kontrolní komisí družstva dle platných předpisů, zápis z výběrového řízení provedla Ing. Holbová z firmy Certigo s.r.o., přítomni: p. Talířová, p. Talíř, Ing. Chytilová, p. Baloun a p. Klimešová. Ze 2 došlých nabídek byla vybrána firma Asarko s.r.o. dle podmínek zadání. Oznámení o konání tohoto výběrového řízení bylo řádně vyvěšeno na nástěnkách, mohl se jej účastnit každý člen BD.
Dne 24.7.2017 se uskutečnilo jednání s p. Hranáčem a p. Tomkem z firmy Asarko s.r.o., za přítomnosti: p. Talířová, p. Talíř, Ing. Chytilová, p. Baloun, při tomto jednání byla podepsána Smlouva o dílo, kterou připravila firma Certigo s.r.o.
Dne 31.7.2017 se uskutečnilo jednání s p. Hranáčem a p. Tomkem z firmy Asarko s.r.o., za přítomnosti: p. Talířová, p. Talíř, p. Baloun, za účelem zahájení stavby dne 3.8.2017 včetně předání staveniště.
Každé pondělí od 15,00 hodin probíhaly na stavbě kontrolní dny, o kterých byl učiněn zápis do stavebního deníku. Těchto kontrolních dnů byly vždy přítomni p. Tomek za zhotovitele, p. Baloun jako stavební dozor, p. Talířová, p. Talíř, Ing. Chytilová, na některých kontrolních dnech byli přítomni p. Mužík, p. Hovorková, p. Konhefr, p. Kadičová, p. Mrhalová, p. Mrhal, p. Dvořák.
Dne 8.8. 2017 byly zaslány firmě Certigo s.r.o. doplňující podklady pro dotaci – naskenováno a zasláno cca 20 stránek, firma Certigo s.r.o. předložila BD podmínky pro Rozhodnutí o poskytnutí dotace č.j. 32328/2017-91/1 ze dne 7.8.2017, kdy je možné získat dotaci až ve výši 30% ze způsobilých nákladů za splnění udržitelnosti projektu, který je v délce 5 let.
Září 2017 - na nástěnkách v obou domech i na stránkách BD bylo vyvěšeno několik upozornění ohledně bezpečnosti v průběhu stavby, zvlášť zákaz jakékoli manipulace s lešením, omezení parkování aut ve dvoře, průchod zadními vchody na vlastní riziko, zákaz vstupu na terasy po dobu opravy zábradlí, atd.
Všem, kteří budou mít nový balkón, byl rozeslán emailem nebo vložen do poštovní schránky harmonogram prací, který byl taktéž vyvěšen na nástěnkách obou domů.
Všem, kteří mají v nájmu garáže, byl rozeslán email ohledně jejich zpřístupnění, aby mohla být instalována nová garážová vrata. Přístup některých členů družstva byl k výše uvedeným požadavkům stavební firmy nedbalý.
Říjen 2017 – byla prováděna úhrada za provedené stavební práce dle přijatých faktur – úhrady byly prováděny vždy pouze při osobním jednání v České spořitelně; veškeré faktury, změnové listy a výpisy z účtů byly dále naskenovány a zaslány firmě Certigo jako podklady pro IROP; byl vyhotoven seznam členů BD s telefonními čísly pro topenáře, výměnu oken a pro osazení měřidel.
Listopad 2017 – dne 5.11.2017 zaslal emailem člen BD, pan Ing. David Kozel, otevřený dopis všem členům BD, dopis byl též vyvěšen na nástěnky obou domů, dne 9.11.2017 předsedkyně BD p. Talířová na tento otevřený dopis reagovala odpovědí, která byla též zaslána členům BD a vyvěšena na nástěnkách obou domů.
Člen BD, pan Filip Konhefr, oznámil písemně dne 13.11.2017 odstoupení z funkce člena kontrolní komise, představenstvo i kontrolní komise jeho písemné odstoupení převzalo s tím, že při ukončení jeho funkce bude postupováno dle Stanov.
Dne 16.11.2017 odeslána výzva kontrolní komise panu Ing. Davidu Kozlovi ohledně specifikace závad, na které upozornil v otevřeném dopise; na vědomí byla výzva zaslána všem členům BD prostřednictvím emailu.
Zhotovitel díla, firma Asarko s.r.o., požádal písemně o prodloužení doby plnění dle předmětné smlouvy ze 120 na 135 dnů, o podané žádosti bylo hlasováno členy představenstva, přičemž na doporučení Bc. Balouna (stavební dozor) bylo prodloužení plnění schváleno všemi členy představenstva. Žádost i odsouhlasení prodloužení plnění bylo vyvěšeno na nástěnkách v obou domech i na webových stránkách BD.
Prosinec 2017 – k předání hotového díla firmou Asarko s.r.o. nebylo uskutečněno, neboť nebyly zhotoviteli dodány všechny balkonové sestavy a lodžie od jeho subdodavatele Ocelové konstrukce s.r.o.; stavební dozor p. Baloun nařídil důsledné zabezpečení všech otvorů v plášti domu, kde nebyly osazeny balkony a lodžie.
V prosinci probíhaly řádné kontrolní dny až do dne 22.12.2017, kdy byly práce na stavbě přerušeny.
Leden 2018 – na schůzi představenstva se dostavili také členové BD p. Hovorková, p. Mrhalová, p. Mrhal, p. Konhefr, kteří vznesli řadu dotazů ohledně Smlouvy o dílo s firmou Asarko s.r.o., závad a nedodělků na probíhající rekonstrukci a zateplování bytových domů, financování celé akce, termínů plnění, penále za opožděné předání díla investorovi, atd. Členové představenstva a kontrolní komise na dané dotazy reagovali a současně požádali o předložení připomínek v písemné formě.
Představenstvo družstva konstatovalo, že na výzvu kontrolní komise ze dne 16.11.2017, týkající se specifikace závad uvedených v otevřeném dopise (zaslal Ing. D. Kozel), které je člen družstva povinen sdělit, s odvoláním na Stanovy BD článek 21 odst. 2 písm. k), do dnešního dne (10.1.2018) kontrolní komise ani představenstvo družstva neobdrželo žádné podání
Dne 15.1.2018 byli na kontrolním dnu přítomni p. Tomek (Asarko s.r.o.), p. Baloun (stavební dozor), p. Ryneš (Ocelové konstrukce s.r.o.), p. Talířová, p. Talíř, p. Mužík, Ing. Chytilová, p. Mrhal, provedena prohlídka stavby, aktualizace závad a nedodělků v evidenci TDI. Člen družstva p. Konhefr přislíbil účast na kontrolním dnu a zejména předání seznamu jím a dalších členů družstva zjištěných závad na provedeném zateplení a rekonstrukci bytových domů. Na kontrolní den se nedostavil a předmětný seznam zjištěných závad ani on, ani jiný člen družstva nedodal, a to i přesto, že byl na tuto svou povinnost, vyplývající ze Stanov družstva, spolu s ostatními členy družstva několikrát upozorněn.
Na nástěnky bylo vyvěšeno upozornění o zpřístupnění bytů s balkóny ohledně pokládání kamenných vstupů.
Dne 19.1.2018 bylo uskutečněno předání a převzetí díla za přítomnosti: p. Tomek za Asarko s.r.o., Bc. Baloun stavební dozor, p. Talířová, p. Talíř, Ing. Chytilová, p. Prskavcová, p. Hovorková, p. Mrhal. Při předání a převzetí díla byla všemi přítomnými provedena důkladná prohlídka domů, a to od střechy do přízemí, pláště budov, několika bytů, okolí budov; p. Tomek a p. Baloun sepsali závady a nedodělky, sepsány také vícepráce požadované členy BD, které nebyly předmětem díla.
Dne 24.1. 2018 p. Horák z České spořitelny doporučil prodloužení doby čerpání úvěru na žádost představenstva družstva, dne 31.1.2018 podepsán dodatek ke smlouvě o úvěru v České spořitelně- p. Talířová, p. Talíř
Dne 29.1.2018 p. Talíř celodenně zajišťoval vstupy do garáží – dodělání marmolitu, p. Baloun podal žádost o předkolaudační řízení hasičům.
Dne 30.1.2018 p. Baloun podal žádost o kolaudaci na stavební úřad a k podané žádosti připojil potřebnou administraci k tomuto účelu.
Únor 2018 – p. Baloun vyhotovil a předložil orientační rozpočet na balkóny a lodžie; byly namontovány držáky na hasící přístroje u garáží – umístění schváleno hasiči, vyhotoveny objednávky na vícepráce pro firmu Asarko s.r.o.; bylo namontováno čidlo na topení firmou AZ Energie; firma Asarko s.r.o. dodala prohlášení o dokončení oprav do dne 15.4.2018 (fasáda přední u domu č. 53 a spodky lodžií), jakmile to umožní počasí; dne 27.2.2018 regulace otopné soustavy po zateplení – provedl p. Píša, AZ Energie
- Zpráva o činnosti BD, výsledky hospodaření, kontrola usnesení
- Zpráva o činnosti BD
Informace o revitalizaci domu viz. Bod 2. Programu a zápisu
Květen 2017 – uhrazena Finančnímu úřadu daň z nemovitostí 1. splátka
Vyměněny spínače osvětlení domů v obou vchodech – p. Talíř
Červen 2017 – p. Talířová provedla vrácení přeplatků z vyúčtování služeb spojených s užíváním bytů za rok 2016; proběhla deratizace - firma Pařez s.r.o. za účasti p. Konhefra; všichni členové BD byli informováni emailem o novém čísle účtu u České spořitelny, který je podmínkou pro úvěrový účet, účet u Unicreditbank se bude rušit.
Srpen 2017 – zrušen účet u Unicreditbank, všichni členové BD byli informováni emailem.
Září 2017 – p. Talířová jednala s firmou Cooptherm ohledně nasazení poměrových měřičů tepla na nově namontované radiátory, zaslán jmenný seznam s telefonními čísly.
Říjen 2017 – proběhla deratizace - firma Pařez za účasti p. Talířové; Ing. David Kozel reklamoval práce související s výměnou okna, p. Tomek a p. Talířová prověřili podanou reklamaci přímo v bytě stěžovatele; dne 23.10. 2017 zapsal p. Baloun vyjádření k podané reklamací s tím, že ji vyhodnotil jako neoprávněnou.
Listopad 2017 – uhrazena 2. splátka daně z nemovitostí Finančnímu úřadu
Prosinec 2017– výzva k opravě v bytě p. Pluchy (zatéká do garáže p. Konhefra), vyhotovila Ing. Chytilová
Leden 2018 – odečty vodoměrů provedené p. Talířem v jednotlivých bytech, zjištěné odečty byly zpracovány do tabulek a předány na Správu domů s.r.o.; totéž bylo provedeno i u podružných elektroměrů v garážích; P. Plucha opravil odpad a sprchový kout v bytě nad garáží p. Konhefra na základě výzvy představenstva BD, z důvodu nepřítomnosti p. Konhefra nemohl být zhodnocen stav garáže jím užívané, po provedené opravě sprchového koutu v bytě nad garáží.
Únor 2018 – objednána oprava vjezdových vrat poškozených firmou Ocelové konstrukce s.r.o., tato firma opravu také zaplatí; řešeno osvětlení na terasách s elektrikářem za účasti p. Talíře; byla sjednána revize rozvodů el. energie na březen, kontakt předala Správa domů s.r.o.; Ing. Holbové zaslány skeny faktur a protokolu o předání stavby, firma Certigo s.r.o. zpracuje žádost o dotaci a předloží ji na IROP.
Předsedkyně BD p. Talířová následně předala slovo Ing. Chytilové, aby přednesla výsledky hospodaření BD:
B ) Ing. Chytilová seznámila členy družstva s výsledky hospodaření BD za období roku 2017. Dle výsledovky roku 2017 činily výnosy 813 468,- Kč a náklady činily částku 225 386,- Kč.
Mimo každoročně opakující se náklady (každoročně opakující náklady –daň z nemovitostí, pojištění domu, deratizace domů) proběhla výměna vodoměrů za 32 250,- Kč.
Bez vlivu na hospodářský výsledek byly vynaloženy další finanční prostředky na probíhající investici – zateplení domů včetně výměny balkonů, které zvyšují hodnotu majetku družstva.
Celkový hospodářský výsledek BD za rok 2017 je zisk ve výši 588 307,- Kč.
Ing. Chytilová doporučila výsledek hospodaření BD schválit a zisk v částce 588 307,- Kč převést do fondu oprav.
Návrh na usnesení:
Schválení výsledku hospodaření BD za rok 2017 a převedení zisku v částce 588 307,- Kč do fondu oprav BD.
- bylo odsouhlaseno všemi přítomnými členy BD
Dále Ing. Chytilová informovala o financování Revitalizace bytového domu v ulici Čéčova 5153 ( dále jen revitalizace).
Na zajištění financování revitalizace kromě vlastních zdrojů byla uzavřena úvěrová smlouva na úvěr ve výši 7.400.000,- Kč, fixační sazbou 1,12% na 13 let.
Z úvěrového účtu a z běžného účtu byly vynaloženy následující částky:
zhotoviteli revitalizace firmě Asarko s.r.o. zaplaceno 7 679 865,90 Kč,
na TDI a BOZP firmě TEPIS s.r.o. /p. Baloun/bylo zaplaceno 74 290,- Kč,
firmě CERTIGO s.r.o. za zajištění dotace, výběrového řízení, smlouvy atd. bylo uhrazeno 44 710,- Kč
náklady na projektovou dokumentaci činily od roku 2011 163 533,- Kč
Firma Certigo s.r.o. předala metodiku vedení účetnictví, která je požadována pro IROPem pro vyúčtování investičních nákladů souvisejících s revitalizací, metodika byla postoupena Správě domů s.r.o., zajišťující vedení účetnictví BD
Následně budou zaúčtované investiční náklady včetně kopií prvotních dokladů předány firmě CERTIGO s.r.o., která je rozdělí na způsobilé výdaje a po jejich prověření a uznání IROPem z nich bude vypočtena částka ve výši 30% a to bude částka dotace.
Dále Ing. Chytilová upozornila na reálnou možnost krácení dotace za nedodržení Podmínek Rozhodnutí o poskytnutí dotace č.j. 32328/2017-91/1 ze dne 7.8.2017. Rozhodnutí obsahuje 19 podmínek, na které je vázáno poskytnutí dotace a udržitelnost celého projektu revitalizace ve výši pěti let.
Předání všech dokladů firmě CERTIGO s.r.o. pro zajištění musí být do 31.3.2018. Z hlediska účetních podkladů je nutné úzce spolupracovat se Správou domů s.r.o., konkrétně s paní Křišťanovou.
V další části schůze Ing. Chytilová uvedla informace k připomínkám některých členů družstva, které byly vzneseny na předchozí členské schůzi, ukončené pro její nulovou produktivitu:
- Cena balkonů a lodžií, která bude součástí evidenčních listů zainteresovaných členů BD – nejdříve musí být vyčísleny investiční náklady na realizaci těchto předmětů za spolupráce Správy domů s.r.o., TDI p. Balouna, firmy CERTIGO s.r.o., dále musí být vyčíslena dotace, z které bude určena částka vztahující se k předmětům a teprve potom bude známá konečná výše pro zainteresované členy BD, kterou budou hradit za balkony a lodžie. Nadále platí, že si budou moci členové BD zvolit, zda cenu balkonů a lodžií uhradí najednou nebo ve splátkách.
- Z výše uvedených informací logicky vyplývá, že až následně bude sepsána smlouva mezi jednotlivými členy BD, kteří mají balkon, lodžii a družstvem, tak jak bylo v usnesení z členské schůze z roku 2017.
- Návratnost projektu revitalizace není spočtena, je to jeden z mnoha ukazatelů hodnocení stavebních investic, počítají se většinou na 25 let, po 25 letech má být provedena revitalizace bytového domu dle nejnovějších technologií vedoucích k úspoře energií. Hodnocení provedené investice do bytových domů, které je první od jejich výstavby, je nadbytečné. Lze srovnat úrokový výnos při spoření vlastních prostředků ve výši 0,01% z vkladu a úrok z úvěru ve výši 1,12% při fixaci na 13 let, kdy členové BD přeplatí cca 560 000,- Kč. Bytové družstvo hospodaří s vlastními byty za účelem jejich komfortnějšího užívání nikoliv za účelem investování finančních prostředků.
- Investice do zateplení bytových domů se již částečně projevila i ve snížených nákladech na vytápění, když za minulý rok je vykázána úspora 65 000,- Kč, na této úspoře se dále podílí i provedená regulace na DPS a vyjednaná snížená cena za GJ u dodavatele tepla / DPS byla zrekonstruována z vlastních nákladů družstva, z tohoto důvodu vyjednala Ing. Chytilová slevu z ceny za GJ/
- Dále byla podána informace o nájemném, které platí členové družstva za užívání družstevních garáží, kdy měsíčně přispívají do fondu oprav částkou 5 686,20 Kč tj. za rok 68 234,40 Kč a počítáno od roku 2000 je to částka 1 159 984,80 Kč. Instalace nových garážových je první investice do garáží vůbec a požadavek, aby si členové družstva, kteří užívají garáže, zaplatili garážová vrata z vlastních prostředků, je irelevantní.
- Kontrola usnesení:
Přednesla předsedkyně družstva p. Talířová
Zateplení obou bytových domů, výměna balkónů, lodžií, garážových vrat, vybudování nových balkónů – splněno
Uzavření smlouvy o dotačním poradenství – smlouva uzavřena s firmou Certigo s.r.o., žádost o dotaci realizována
– splněno
Uzavření smlouvy o úvěru – smlouva uzavřena v dubnu 2017 s Českou spořitelnou a.s.
– splněno
Montáž nových poměrových rozdělovačů topných nákladů s dálkovým ovládáním – provedeno v lednu 2017
– splněno
Úprava okolí domu včetně renovace dvora a rozšíření parkovacích míst – vše se bude řešit, práce budou odvislé od finanční situace BD a získané výše dotace z probíhající revitalizace domů
- zadání pokračuje
Způsob financování rekonstrukce balkonů a realizace nových balkonů a lodžií a s tím související smlouva mezi zainteresovanými členy družstva a Bytovým družstvem Čéčova 5153 Č. Budějovice vzhledem k uvedeným informacím v bodu 3. Programu členské schůze a zápisu bude možné zajistit až po konečném vyúčtování nákladů na revitalizaci a vyčíslení dotace související s balkony a lodžiemi
- zadání pokračuje
- Demise a volba nového představenstva a kontrolní komise
P. Talířová konstatuje, že dle čl. VI. odst. 5 Stanov je funkční období volených orgánů BD tři roky. Volba současných členů představenstva a kontrolní komise proběhla v květnu 2015. Z tohoto důvodu je proto nutné provést volbu představenstva a kontrolní komise.
P. Talířová dále konstatovala, že dle čl. VI odst. 6 Stanov odstoupil člen kontrolní komise pan Filip Konhefr. Oznámení o odstoupení učinil písemně, jak je již výše v tomto zápise uvedeno.
Přítomní členové byli vyzváni k předložení návrhů na nové členy do představenstva družstva v počtu tří členů a do kontrolní komise, která je rovněž tříčlenná.
Člen družstva Ing. David Kozel učinil návrh být zvolen do představenstva družstva pod podmínkou, že návrh na své zvolení do orgánů družstva učiní dalších 5 členů družstva. K tomuto jeho návrhu se
žádný přítomný člen BD nepřipojil. Byl přednesen návrh p. Mužíka, aby p. Ing. David Kozel souhlasil s návrhem, že bude zvolen do představenstva družstva, a pan Mužík bude navržen do kontrolní komise. Pan Ing. Kozel návrh na volbu do představenstva odmítl s tím, že nechce spolupracovat s Ing. Chytilovou. Členskou schůzí byla navržena do kontrolní komise p. Hovorková, která návrh přijala.:
Návrh na usnesení:
Navrhuje se, aby do představenstva Bytového družstvo Čéčova 5153, Čéčova 793/51, 370 04 České Budějovice, IČ: 25195476, byli zvoleni:
p. Talířová Blanka
p. Talíř Vladimír
p. Mužík Petr
- 33 členů bylo pro, 9 členů se zdrželo hlasování
Návrh na usnesení:
Navrhuje se, aby do kontrolní komise Bytového družstvo Čéčova 5153, Čéčova 793/51, 370 04 České Budějovice, IČ: 25195476, byli zvoleni:
Ing. Chytilová Dana
p. Prskavcová Vladimíra
p. Hovorková Michaela
- 33 členů bylo pro, 9 členů se zdrželo hlasování
- Diskuze, připomínky, usnesení
P. Talířová konstatovala, že se vzdálili členové BD p. Loubalová a p. Veselý
Vzhledem ke skutečnosti, že firma Asarko s.r.o. jako zhotovitel revitalizace nepředal stavbu do užívání v náhradní lhůtě, je možné vůči ní uplatnit dle podepsané Smlouvy o dílo smluvní penále ve výši 0,2% z celkové ceny díla bez DPH. Ing. Chytilová upozornila, že o tuto částku smluvního penále bude zkrácena dotace. Z diskuze členů družstva vyplynul požadavek na uplatnění smluvního penále.
Návrh usnesení:
- Uplatnit smluvní penále vůči zhotoviteli revitalizace v plné výši dle Smlouvy o dílo
- odsouhlaseno všemi přítomnými členy BD
Následně byli členové družstva upozorněni, že firma Asarko s.r.o. již avizovala, že s výší smluvního penále nebude souhlasit a BD smluvní penále neuhradí. Pro zajištění úhrady bude s největší pravděpodobností nutné zahájit soudní řízení. V této věci představenstvo i kontrolní komise vedlo několik jednání / bezplatně/ s právníky. Výsledek byl nejednoznačný. Případné soudní jednání bude znamenat náklady na právní pomoc. P. Konhefr se dotázal, zda BD může požadovat náklady řízení. Náklady řízení je možné požadovat po odpůrci soudního řízení, jen pokud bude rozsudek v jeho neprospěch.
Návrh na usnesení:
- Vést soudní spor proti firmě Asarko s.r.o. v případě, že neuhradí smluvní penále a zabezpečit právní pomoc v této věci
– odsouhlaseno všemi přítomnými členy BD
Při revitalizaci byla zjištěna nezbytnost opravy terasy v přízemí – zatéká do fasády a pod dlažbu, oprava terasy nesouvisí s revitalizací domu, Ing. Kozel navrhl oslovit alespoň 3 firmy, aby provedly opravu, dle jeho názoru by měla opravu pokrýt částka do 200.000,- Kč
Návrh na usnesení:
- Zajistit výběrové řízení na opravu terasy v přízemí domů s oslovením minimálně 3 firem
– odsouhlaseno všemi přítomnými členy BD
Všichni přítomní byli upozorněni na povinnost platit nájem, vzhledem k úvěru musí být dodržována platební morálka, povoleno 5% neplatičů. Toto je důsledně sledováno jak Správou domů s.r.o, tak předsedkyní družstva p. Talířovou, která situaci s neplatiči neprodleně řeší. Ing. D. Kozel navrhl zpřísnit podmínky pro neplatiče – návrhy na zpřísnění prověří představenstvo do příští schůze, nyní se bude postupovat dle Stanov
Návrh na usnesení:
- Prověřit možnost zpřísněného postupu proti neplnění povinnosti členů družstva - hradit poplatky za činnost družstva, poplatky do fondů ve výši stanovené členskou schůzí nebo představenstvem
- odsouhlaseno všemi přítomnými členy BD
Dále předsedkyně p. Talířová přednesla, co vše je třeba zajistit kromě přednesených usnesení:
- nové evidenční listy
- přeměřit garáže, upravit výměru a snížit nájem z prostoru garáže na polovinu (platí se jako z bytového prostoru)
- dodržovat podmínky úvěru – důsledně kontrolovat neplatiče, zbytečně neinvestovat
- spolupracovat nadále s firmou Certigo – udržitelnost projektu 5 let
- vypracovat podklady pro dotaci do dne 31.3.2018
- finanční prostředky z dotace převést do Fondu oprav k dalšímu použití
- vést mzdovou agendu,
- zpracovat daňové přiznání k dani z příjmů právnických osob
- renovace dvora a parkovacích míst – bude odvislá od finančních možností družstva, dále od výše dotace z revitalizace, bude nutné zadat projekt a zajistit stavební dozor
- zajistit opravu terasy
Dále předsedkyně upozornila:
- vše písemně oznamovat BD
- opět parkování automobilů ve dvoře – na 1 byt 1 parkovací místo, nedodržováno některými členy BD
- odkládání věcí ve společných prostorách – nežádoucí
- třídění odpadu
- udržování pořádku
Ukončení schůze:
p. Talířová poděkovala všem přítomným členům BD za účast a členskou schůzi ukončila.
V Českých Budějovicích dne 5.3.2018
Zapsala Blanka Talířová
Ověřila Ing. Dana Chytilová