Zápis z členské schůze konané dne 24.7.2024
Bytové družstvo Čéčova 5153 Č. Budějovice, Čéčova 793/51,
370 04 České Budějovice
IČO 25195476
Zápis z náhradní členské schůze konané dne 24.7.2024
Přítomni: viz prezenční listina
1. Zahájení, kontrola účasti
Schůzi zahájila předsedkyně BD p. Talířová, která přivítala přítomné a konstatovala, že dle prezenční listiny, která je součástí zápisu, a dle čl. 32 odst. 13 Stanov je náhradní členská schůze usnášení schopná. Přítomni 12, plné moci 15.
Schůzi bude řídit předsedkyně družstva p. Talířová, která provede i zápis.
Program:
1. Zahájení, kontrola účasti
2. Výsledky hospodaření
3. Zpráva o činnosti BD, kontrola usnesení
4. Demise představenstva a kontrolní komise
4. Diskuze
2. Výsledky hospodaření
Předsedkyně p. Talířová požádala Ing. Chytilovou o seznámení s výsledky hospodaření za rok 2023.
Ing. Chytilová seznámila členy družstva s výsledky hospodaření bytového družstva za rok 2023 a s jeho ekonomickou situací. Výnosy družstva za rok 2023 činily 1 194 775,28 Kč, náklady byly vynaloženy ve výši 539 763,97 Kč, hospodářským výsledkem je tak zisk 655 011,31 Kč.
Hospodaření bytového družstva bylo promítnuto do daňového přiznání k dani z příjmů právnických osob, které bylo zpracováno a podáno v řádném termínu na finanční správu stejně jako Vyúčtování daně vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně z příjmů fyzických osob. Úvěr od České spořitelny a.s., který byl čerpán na revitalizaci bytového domu, je umořován pravidelnými měsíčními splátkami dle splátkového kalendáře. Hospodaření bytového družstva je sledováno Českou spořitelnou a.s. a to z titulu poskytnutého úvěru touto bankou. Stav finančních prostředků na bankovních účtech byl ke dni 31.12.2023 v celkové výši 3 327 134,76 Kč. Z této částky je 2 500 000,- Kč zhodnocováno na termínovaném vkladu.
Návrh na usnesení:
Schválení výsledku hospodaření BD za kalendářní rok 2023 a to zisku ve výši 655 011,31
Kč a převedení zisku do fondu oprav
- bylo odsouhlaseno všemi přítomnými členy bytového družstva
3. Zpráva o činnosti BD, kontrola usnesení
Předsedkyně p. Talířová seznámila přítomné členy BD s činností představenstva BD za období od konání předchozí členské schůze BD, která se konala dne 27.6.2023.
7/23 Kontaktován p. Baloun, stavební dozor, ohledně zatékání do fasády u domu č. 53, 18.7. prohlídka ze střechy i z lešení, závěr dodá, ale jednoznačně se určit asi nedáV kanceláři BD zatéká stoupačkou, mokrý strop a zeď, prohlédl p. Krčka
Došla faktura za notifikaci interní depeše od Ing. Holbové – 3500,- Kč, poslední
9/23 Do obchodního rejstříku evidence skutečných majitelů je třeba doplnit členy představenstva, upozornila nás Česká spořitelna, zařídila Ing. Chytilová
Kontrola plynu p. Doleček – 1900,- Kč
Zaplaceno pojištění domu 18.330,- Kč
Odeslána žádost o opravu fasády firmě Asarko, fasáda opravena, opraven i marmolit okolo garáží pod terasou (v rámci reklamace zdarma)– 60 611,- Kč zaplaceno v prosinci, (vyjádření stavebního dozoru p. Balouna i firmy Asarko je k dispozici)
10/23 Odstraněno lešení u domu 53
Podepsána smlouva s firmou Cooptherm na dálkové odečty vodoměrů, platit budeme pouze za odečty, bez navrhovaného spoření
5.10. schůze představenstva
brigáda na zahradě, údržba trávníků, keřů, ořezání keřů a suchých větví stromů, objednán kontejner na bioodpad, následně veškerý bioodpad naložen na kontejner. Díky všem, kteří pomohli. Kontejner 5161,- Kč
11/23 Oprava stoupačky v kanceláři BD – výměna, odstranění závady, osekání omítky a zdiva okolo stoupačky, firma Krčka 14.467,- Kč
Dělají se přípojky na optickou síť, od 14.12.2023 v provozu
12/2023 Koupena posypová sůl – 507,- Kč
Zaplacena 2. Splátka daně z nemovitosti 8.124,- Kč
Dokončení instalace optické sítě v obou domech
Deratizace firma Pařez 1.694,- Kč
1/24 Oprava zámku vchodových dveří – 2263,- Kč + 1.130,- Kč
Odeslány stavy podružných elektroměrů v garážích na Správu domů (p. Talíř)
Inventarizace pokladny – stav k 31.12.2023 je 11808,- Kč
Schůzka s p. Kříhou z pojišťovny Generali Česká ohledně pojištění domu. Pojistka je od roku 2008 nezměněna, přičemž stoupla hodnota domu, navrhl 2 varianty na výběr (p. Talířová)
2/24 Výměna rozbitého kontejneru na odpad – voláno na Magistrát
3/24Faktura za odečty tepla firma Cooptherm 5.900,- Kč
14.3. schůze představenstva a kontrolní komise, všichni přítomni
U p. Havlíčkové na Správě domů objednán technik na kontrolu systémů vytápění dle zákona 406/2000, je povinnost kontroly otopných soustav nad příkon 70kWh dle vyhlášky 38/2022 Sb., pokud bychom toto neměli, hrozí pokuta. Cena je cca 15000,- Kč
Nutná oprava plotu na zahradě mezi garážemi, oprava opadaných dlaždic na chodbách, oprava podlahy na chodbě ve 3. patře v domě 53, úklid kanceláře, vymalovat po opravě zatékání, na termínech se domluvíme
21.3. oprava děr ve fasádě domu 53 firmou Výškové práce, opět vyklovali ptáci – 3000,- Kč
Českou spořitelnou a.s. poslala žádost o vyplnění „Splnění podmínek firemního úvěru“, vyplněno, odesláno - Ing. Chytilová
Oprava a údržba sekačky firma Hecht 2,757,- Kč
Duben Oprava uzávěru vody na stoupačce u p. Mlezivové – protékání až do kanceláře BD, opravu provedl p. Krčka – 2.464,- Kč
- Sekání trávy p. Vlach
p. Talířová vyzvedla vyúčtování na SD, p. Talíř naskenoval, následně rozesláno e-mailem a rozneseno do schránek
poptány firmy na opravu kanceláře a opravu chodby ve 3. Patře domu 53
odečty vodoměrů firma Cooptherm 7.648,- Kč
květen oprava kanceláře po zatékání, oškrábání a oprava zdí a stropu u stoupačky, vymalování, vše zrealizovala firma Interholc za částku 6.160,- Kč, dne 8.5. 2024 celé dílo předala
vyklizení kanceláře – p. Talíř, koupen nový zátěžový koberec v Breno za 2.170,- Kč
benzín do sekačky 389,-Kč, oprava brány p. Talíř a p. Dvořák
30.5. schůze představenstva a kontrolní komise
Červen 10.6. vyplaceny přeplatky převážně na účty členů družstva a jen malá část členů družstva požadovala vyplatit přeplatky v hotovosti
24.6. protéká voda u vodoměru v 1.patře domu 51, volán instalatér p. Krčka, opraveno 26.6. za 2800,- Kč
Doručeny 3 nabídky na vymalování obou domů, mimo sklepů, cena se pohybuje okolo 200 tisíc.
25.6. oznámení Správy domů o zvýšení cen od 1.7.2024
Červenec zakoupen olej na zámky, revize hydrantů a hasících přístrojů 2.523,- Kč
Na podnikatelském účtu ČS je k dnešnímu dni 762.384,49 Kč, na spořícím účtu 2,5 miliónu, úvěr činí 3.979.160,36 Kč a v pokladně je 19.898,- Kč
Kontrola usnesení:
S firmou Cooptherm plus, spol. s r.o. byla uzavřena Smlouva o službách /sběr dat a provedení rozúčtování nákladů na tepelnou energii na vytápění, rozúčtování teplé a studené vody/ spořící složky u každého z vodoměrů byla eliminována.
4. Demise představenstva a kontrolní komise
Dle stanov podalo v termínu představenstvo i kontrolní komise demisi a vyzvalo zúčastněné, aby navrhli členy BD do představenstva a kontrolní komise.
Návrh členů BD je, aby představenstvo i kontrolní komise pokračovali v nezměněném složení ve svých funkcích, tj předseda Blanka Talířová, místopředseda Vladimír Talíř, člen Stanislav Beneš, předseda kontrolní komise Ing. Dana Chytilová, místopředseda kontrolní komise Vladimíra Prskavcová, člen kontrolní komise Roman Dvořák
Odsouhlaseno všemi hlasy, nikdo nebyl proti
5. Diskuze
Projednány stížnosti na podnájemníky v domě č. 51, kontaktován majitel pro opakované stížnosti, předsedkyně BD domlouvala osobně podnájemníkovi, aby se všichni včetně dětí chovali slušně a nedělali nepořádek.
Správa domů informovala představenstvo družstva o změně Vyhl.č. 269/2015 Sb. Vyhláška o rozúčtování nákladů na vytápění a společnou přípravu teplé vody pro dům, která byla novelizována Vyhl. 274/2023 Sb. Touto novelou doznala původní vyhláška změny v ustanovení o nastavení poměru základní a spotřební složky v korelaci s energetickým průkazem budovy a spodního rozhraní akceptovaných zjištění na minus 30% místo mínus 20% promítnutých do průměrné měrné úhrady za teplo k vytápění.
Nově základní složka nákladů na vytápění v zúčtování může být 40% až 60% a zbytek nákladů tvoří spotřební složku.
V roce 2024 se může upravit způsob rozúčtování až pro rok 2025.
V současné době je rozúčtování nákladů na vytápění a společnou přípravu teplé vody v domech bytového družstva prováděno v poměru 50% základní složka nákladů a 50% nákladů připadá na spotřební složku. S ohledem na výše uvedenou informaci ve vyhlášce je možné tento poměr rozúčtování nákladů na vytápění a ohřev teplé vody změnit pro rok 2025 a případně další roky. Projednávání celé záležitosti předsedkyně družstva uzavřela hlasování členské schůze o třech možných variantách poměru základní a spotřební složky / 60:40, 50:50, 40:60/ s následujícím výsledkem
Projednáno, pro návrh 50/50 bylo 5 hlasů, pro návrh 60/40 bylo 8 hlasů. 2 členové se zdrželi,
– pro rok 2025 bude rozúčtování nákladů na vytápění a společnou přípravu teplé vody rozdělováno v poměru 60% nákladů připadne na základní složku a 40% na spotřební složku pro domy bytového družstva
Opět se množí stížnosti na parkování ve dvoře, není dostatek míst a auta parkují i na trávníku. Opět doporučeno parkování 1 auta na 1 byt, což se nedodržuje.
Opět je upozorňováno na nepořádek u popelnic, doporučeno třídění odpadu a udržování pořádku a dodržování Domovního řádu.
Předsedkyně BD dále poděkovala panu Vlachovi za sekání a údržbu zahrady v jeho volném čase, paní Prskavcové za udržování květinových záhonů a zahrady.
Po skončení diskuze poděkovala p. Talířová členům BD za účast a schůzi ukončila.
Zapsala Blanka Talířová
Ověřila Ing. Dana Chytilová