Zápis z členské schůze konané dne 23.5.2017
Bytové družstvo Čéčova 5153, Čéčova 793/51, 37004 České Budějovice
IČO 25195476
Zápis z členské schůze konané dne 23.5.2017
Přítomni: viz Prezenční listina
1. Zahájení a kontrola účasti
Schůzi zahájila předsedkyně BD p. Talířová, která přivítala přítomné a konstatovala, že dle prezenční listiny, která je součástí zápisu, je přítomno 42 členů BD, z toho 20 členů na základě Plných mocí. Konstatovala, že členská schůze je usnášení schopná, když z 58 členů družstva je přítomna nadpoloviční většina.
Schůzi bude řídit předsedkyně družstva p. Talířová, která provede i zápis a zároveň seznámila přítomné s programem členské schůze.
Program:
1. Zahájení, kontrola účasti
2. Výsledky hospodaření BD za uplynulé období
3. Zpráva o činnosti BD za uplynulé období a kontrola Usnesení z předcházející členské schůze
4. Další informace – zateplování, dotace, úvěr, různé
5. Diskuze
Program schůze byl bez připomínek odsouhlasen všemi přítomnými členy BD
2. Výsledky hospodaření BD za uplynulé období
Ing. Dana Chytilová seznámila členy družstva s výsledky hospodaření BD za období r. 2016. Dle výsledovky za rok 2016 činily výnosy 449.139,09 Kč a náklady činily částku 392.008,08 Kč.
Nejvýznamnější položky z nákladů byly následující:
Výsadba stromů za poražené břízy - 15 873,- Kč
Výměna vodoměrů - 33.844,50 Kč
Zhotovení mříže do sklepa č.53 - 15.000,- Kč
Přeprogramování měření a regulace výměníku - 31.970,- Kč
Každoročně opakující se náklady - daň z nemovitostí - 16.243,- Kč
- pojištění domu - 18.330,- Kč
- odměny členů představenstva a kontrol. komise - 99.960,- Kč
- vedení účetnictví Správou domů s.r.o. – 55.107,- Kč
Bez vlivu na hospodářský výsledek hospodaření byly vynaloženy další finanční prostředky a to na rekonstrukci vody v DPS v částce 216218,- Kč, které zvyšují hodnotu majetku družstva /domu/
Celkový hospodářský výsledek za rok 2016 je 449.139,09 Kč.
Ing. Chytilová doporučila výsledek hospodaření Bytového družstva schválit a zisk v částce 449.139,09 Kč převést do Fondu oprav.
Návrh na usnesení:
Schválení výsledku hospodaření BD za rok 2016 a převedení zisku v částce 449.139,09 Kč do Fondu oprav
- bylo odsouhlaseno všemi přítomnými členy BD
Ing. Chytilová informovala o možnosti nahlédnout do účetních sestav bytového družstva, které zajistila od Správy domů, s.r.o. Sestavy jsou od roku 2002 do roku 2016 v listinné podobě k nahlédnutí, stejně tak jako veškeré prvotní účetní doklady za rok 2016 a aktuální.
V únoru 2017 bylo podáno na finanční úřad Vyúčtování daně z příjmů fyzických osob- závislá činnost za rok 2016 a v březnu 2017 daňové přiznání k dani z příjmů právnických osob za bytové družstvo.
3. + 4. Zpráva o činnosti BD a kontrola usnesení z členské schůze ze dne 3.5.2016
P. Talířová seznámila přítomné s jednotlivými akcemi, které byly realizovány od předchozí členské schůze BD :
a) Činnosti související se stavebním povolením na zateplení domu, výměnou a výstavbou nových balkonů
- 4.4.2016 schůzka s p. Balounem – stavební dozor – vyhotovil výkaz výměr pro dotace a vzal si na starost stavební povolení, které Správa domů nebyla schopna za 3 měsíce zařídit.
11.4. 2016 schůzka s p. Balounem – převzal si projekt, zařídí povolení hasičů, které chybí a následně zažádá o stavební povolení
16.5.2016 schůzka s Ing. Šubrtem (projektant) a Ing. Holbovou (zajišťuje IROP) – zadáno dopracování projektu – nové balkóny a podání žádosti IROP
Celý měsíc komunikace s Ing. Šubrtem telefonicky a emailem ohledně dokončení projektové dokumentace na nové balkóny
9.7.2016 předána projektová dokumentace Ing. Šubrtem
13.7. 2016 na schůzi přítomen stavební dozor p. Baloun, zjištěny nedostatky v projektu – špatně zakreslené balkóny, kontaktován Ing. Šubrt emailem, protože je na dovolené, žádáme opravu projektu a dodání ještě 3 ks paré – dodány pouze 3 kusy, kontrolní komisí doporučeno pozastavit platbu faktury, dokud nebudou opraveny chyby v projektu
26.7.2016 schůzka s p. Balounem a projektantem p. Jiřenou, chyby v projektu byly opraveny, orazítkovaný projekt bude dodán až se Ing. Šubrt vrátí z dovolené, + bude dodána zpráva od hasičů, která je nutná k projektu
Statik zpracovává projekt na nové balkóny
10.8.2016 schůzka s Ing. Šubrtem – předán projekt s novými balkóny, chybí požární zpráva, kterou slíbil dodat.
12.8.2016 schůzka s p. Balounem –stavební dozor, provedena sondáž zdiva ohledně statiky balkónů
1.11.2016 dodal Ing. Šubrt chybějící výkres pro hasiče. 3.11. odevzdáno p. Balounovi, aby mohl zažádat o stavební povolení
5.12. 2016 podepsána žádost o stavební povolení, předána p, Balounovi – stavební dozor, doložil ještě vyjádření hasičů a životního prostředí, podá na Magistrát města.
5.1.2017 doručena do datové schránky výzva k doplnění stavebního povolení, kontaktován stavební dozor p. Baloun a p. Jiřena z projektové kanceláře
31.1.2017 telefonická domluva s p. Jiřenou ohledně dopracování projektu vyžádaného Magistrátem města, a s p. Balounem ohledně zajištění dalších požadavků Magistrátu
ke stavebnímu povolení (vyjádření životního prostředí, vyjádření E-on, ČSD, telekom.spol, plynárny, teplárny ad. ohledně sítí na našem pozemku)
Všechna vyjádření ke stavebnímu povolení má již p. Baloun, p. Jiřena dodá dokumentaci do konce týdne.
10.2.2017 donesl p. Jiřena doplněné výkresy, požadované Magistrátem ke stavebnímu povolení, které si vyzvedl p. Baloun 14.3. a dodá na Magistrát, zároveň zajistí dodání některých požadovaných dokladů k dotaci Ing. Holbové, další požadované doklady zajistí členové představenstva BD.
7.3.2017 do datové schránky došla výzva z Magistrátu k doplnění ke stavebnímu povolení – vše doloženo, ale týká se Čevak a Teplárny, chtějí jejich vyjádření k technickému řešení a schválení – vyřizuje p. Baloun
15.3. 2017 další doplnění od Ing. Šubrta k projektu – zajistí p. Jiřena, pošle v elektronické formě emailem
p. Baloun získal v termínu určeném Magistrátem doplnění od Čevak a Teplárny, které bylo požadováno v probíhajícím stavebním řízeni pro realizaci zateplení našeho bytového domu, odesláno datovou schránku
4.5.2017 po telefonické urgenci na Stavebním úřadě odesláno do datové schránky předběžné rozhodnutí o stavebním povolení – paní Fišerová měsíc marodila – a ústní projednání žádosti stanovila na 8.6. ve 13.30 hodin.
b) činnosti související s podáním žádosti o dotaci na zateplení domu
duben 2016 – na zajištění veškeré administrace k získání dotace na zateplení z programu IROP byla vybrána firma Certigo s.r.o. - smlouvu vyřizuje Ing. Chytilová
Průběžně zpracovávány a předávány materiály požadované firmou Certigo s.r.o. , k Výzvě č. 16 na dotaci z programu IROP, která byla koncem června 2016 zrušena.
Ministerstvem pro místní rozvoj byla vydána nová Výzva č. 37 IROP byla vydána nová výzva IROP dne 15.7.2016 na žádosti o dotaci na zateplení s vyšší mírou podpory - 30% dotace na uznatelné náklady při zateplení. Veškerá dokumentace, která byla již předána na předchozí výzvu se vrátila a musela být přepracována na požadavky Výzvy č.37 - výčet nejdůležitějších bodů souvisejících z dotací:
21.11.2016 předány podklady firmě Certigo ohledně dotací – Ing. Chytilová
6.2. 2017 Ing. Holbová z firmy Certigo, která zajišťuje žádost IROP poslala seznam požadovaných dokumentů a informací nutných k doložení žádosti – některé zajistí p. Baloun, ostatní členové představenstva.
23.2. 2017 dodány podklady pro žádost o dotaci Ing. Holbové – výpisy z rejstříku trestů členů představenstva, podepsaná plná moc k podání žádosti o dotaci
1.3. 2017 Ing. Holbová – Certigo oznámila, že žádost o dotaci byla podána, čekáme na schválení a hned poté bude zahájeno výběrové řízení na zhotovitele
15.3. 2017 požadavek od Ing. Holbové Certigo – 1. naskenovat pro účely dotace celou žádost o stavební povolení /cca 50 stran/ - předáno
17.3.2017 požadavek od Ing. Holbové Certigo – poslání zápisu ze schůze ohledně nových balkónů, s čímž souvisí i výměna oken, doplnění informací o vlastnické a ovládací struktuře a způsobilost nákladů
Vše doplněno, neskenováno, odesláno
c) zajištění financování zateplení domu, výměny a výstavby nových balkonů
Ing. Chytilová doplnila informace o jednání s Českou spořitelnou ve věci úvěru na zateplení bytového domu, opravu a realizaci nových balkonů.
Usnesením členské schůze ze dne 3.5.2016 získalo představenstvo družstva mandát k jednání i s Českou spořitelnou, a.s. a ČSOB, a.s. Přesto byly posouzeny úvěry dalších bankovních domů pro změněnou situaci, kdy se zvýšil požadavek na vybudování nových balkonů ze strany členů družstva. Na zasedání představenstva družstva dne 8.3.2017 byla jednomyslně vybrána Česká spořitelna, a.s. pro získání úvěru na výše uvedený účel neboť její podmínky byly pro členy bytového družstva nejvýhodnější.
Stručné shrnutí informací o úvěru, který by bytové družstvo mělo získat od České spořitelny a.s.,:
výše úvěru 7.400.000,- Kč, fixní úroková sazba na dobu 13 let ve výši 1,12% p.a., úvěr je podmíněný podepsáním bianko směnky a zástavním právem na běžný účet ve výši dvou měsíčních splátek úvěru a zástavu pohledávek na běžném účtu, zástava nemovitosti není požadována, výše měsíční splátky 50.995,- Kč a počet splátek je 156, na úrocích bude zaplaceno celkem 555.235,- Kč. Příspěvek do fondu oprav je dostačující. Předčasná splátka úvěru je nevýhodná, lze bezplatně provést mimořádnou splátku pouze z prostředků dotace. Žádost o úvěr bude bez poplatku, stejně jako vedení úvěrového účtu, závazková provize je rovněž bez poplatku, běžný účet bude nutné převést k České spořitelně a procento neplatičů nesmí přesáhnout 5 % z celkového počtu členů družstva. Představenstvo družstva vzalo informace o úvěru na vědomí a schválilo všemi hlasy následující podmínky úvěru:
- podpis biankosměnky
- vinkulaci prostředků ve výši 2 splátek na běžném účtu u ČS
- zástavu pohledávek na běžném účtu
26.4.2017 podepsán úvěr, založen běžný účet u České spořitelny, a.s. s poplatkem 49,. Kč za jeho vedení / měsíc
d) další činnost představenstva družstva a kontrolní komise v souvislosti se správou domu
- 21.4.2016 schůzka ohledně otevírání obálek zájemců o rekonstrukci DPS, zápis provedla Ing. Chytilová
24.5. 2016 schůzka s p. Houškou firma Euroinstal – podepsání smlouvy na rekonstrukci vody v DPS
25.5.2016 odeslána doporučeně výpověď smlouvy o servisu AZ Energie s.r.o. k 31.5.2016
12.8.2016 schůzka s p. Houškou Euroinstal – předány klíče od domu a DPS, od pondělí 15.8. začne rekonstrukce DPS
19.8.2016 schůzka s p. Houškou Euroinstal a p. Sedlickým AZ Energie ohledně dodávky ventilu a regulaci MaR, kterou bude provádět firma AZ Energie po dokončení prací firmou Euroinstal
2.9.2016 dokončena rekonstrukce DPS, ještě zbývá zaizolovat nové rozvody a firma AZ Energie provedla měření a regulaci
7.9. 2016 schůzka s p. Houškou firma Euroinstal – domluva výměny odvzdušňovacích ventilů v bytech v horních patrech a výměna nefunkčního radiátoru p. Hovorkové – výměna domluvena na 12,13 a 14.9. 2016
8.9.2016 kontrola rekonstrukce DPS z Teplárny – Ing. Dunda
15-9.2016 firma Euroinstal předala rekonstruovaný výměník – přítomni p. Talíř a Ing. Chytilová, vráceny klíče od domu a DPS, dodány veškeré dokumenty se záruční dobou a atesty
- Doručeny nabídky na výměnu vodoměrů na studenou vodu od firmy Cooptherm na repasované vodoměry, od firmy Profi Instal na nové vodoměry, cenový rozdíl minimální, vybrána firma Profi Instal na instalaci nových vodoměrů se zárukou 6 let
26.1.2017 určen termín pro výměnu vodoměrů na 2.2.2017
- odečty vodoměrů p. Talíř a p. Konhefr, rozúčtování provede Správa domů
- 22.11. 2016 na schůzi představenstva – vyhodnocení nabídek na nové poměrové RTN a odečty rozúčtování nákladů na topení:
Cooptherm – RTN za 42.665,- Kč
Jihoč. Teplo – RTN za 47.907,- Kč
Techem – nabídka vyloučena, zrušeno zastoupení v jihočeském kraji
Cooptherm – odečty za 4.874,- Kč, 1. rozúčtování zdarma
Jihoč. Teplo – odečty za 4.452,- Kč, 1. rozúčtování sleva 20%
Techem – nabídka vyloučena, zrušeno zastoupení v jihočeském kraji
Všemi hlasy vybrána firma Cooptherm
- 29.11.2016 podepsána smlouva s firmou Cooptherm na odečty a výměnu poměrových RTN
Firma Cooptherm realizovala výměnu poměrových RTN, z kterých budou dálkově odečítána data a použita pro rozúčtování nákladů na teplo v souladu s platnou legislativou. Rozúčtování bude zajišťovat firma Cooptherm.
16.1. 2017 výměna poměrových měřičů tepla v domě č. 51, odečty vodoměrů zajistil p. Konhefr
17.1.2017 výměna poměrových měřičů tepla v domě č. 53, odečty vodoměrů zajistil p. Talíř
Podepsán protokol o předání díla s firmou Cooptherm
Úklid domu
- Vzhledem k ukončení Smlouvy o dílo s Ing. Andrlem k 30.9.2016 jsme vybírali z nabídek na úklid domu
- firma Andulka 5.216,- za úklid obou domů bez údržby zahrady a bez zimního úklidu – zatím ne
- firma Šefránek – nabídka 5.600,- za úklid obou domů se zimní údržbou chodníků, střiháním keřů a údržbu zahrady kromě sečení
(vzhledem k tomu, že tato firma zde uklízí a dům zná – zatím na zkušební dobu 2 měsíce)
- p. Mrhalová nabídka 15.000,- Kč měsíčně – zatím ne
- p. Mužíková, která měla o úklid zájem za 9.500,- vč. zahrady se nakonec rozhodla neúčastnit výběr. řízení
Podepsána smlouva na úklidové služby p. Šafránek, celková částka za úklid obou domů + zahrady 5.600,- Kč a za každé posekání zahrady 1.500,- Kč, sečení bude objednáno dle potřeby
- firma Gasplan bude dělat nové přípojky plynu v ulici během léta 2017, provedeno šetření na místě, odsouhlaseno
- květen 2016 – provedena deratizace
- červenec 2016 – provedena revize hromosvodů
- září 2016 – D. Kozel - oprava sezení na zahradě, oprava zámku zadního vchodu č. 51, oprava schodů – p. Talíř
- říjen 2016 – oprava rozbitého skla vchodových dveří č. 53, výměna p. Talíř, výměna schodišťového spínače a žárovek,
proveden kamerový záznam stoupačky, s posudkem a záznamem CD, provedla firma Milkaro
- listopad 2016 – zažádáno o popelnici na bioodpad
- únor 2017 – revize hasících přístrojů a hydrantů, ořezání vzrostlé vrby na zahradě
- březen 2017– oprava sezení na zahradě – p. Mrhal,
reklamace uschlého buku – zasazen nový firma Havel
- duben 2017 – úklid zahrady, odvoz větví p. Talíř, Dvořák, Furchová, Talířová
- p. Dvořák nainstaloval v zadním vchodu domu č. 53 nové mříže za 15.000,- Kč, aby byl zajištěn plynulý průchod na dvůr bytového domu
Kontrola usnesení z členské schůze ze 3.5.2016
- zateplení obou bytových domů, výměna balkónů, lodžií, garážových vrat, vybudování nových balkónů – na tomto bodu se intenzivně pracuje
- úprava okolí domu včetně renovace dvora a rozšíření parkovacích míst – vše se bude řešit až po zateplení domu a ukončení stavebních prací, práce budou odvislé od finanční situace bytového družstva
- uzavření smlouvy o dotačním poradenství – smlouva uzavřena s firmou Certigo s.r.o, žádost o dotaci realizována
- uzavření smlouvy o úvěru – smlouva uzavřena v dubnu 2017 s Českou spořitelnou a.s.
- představenstvo zabezpečí montáž nových poměrových rozdělovačů topných nákladů s dálkovým ovládáním – montáž provedena v lednu 2017
5.Diskuze
1) P. Krédl se přihlásil do diskuze s otázkou, jak zregulovat teplo, které jde do stoupaček, nelíbí se mu, že má v bytě přetopeno a s tím souvisí i to, že příliš netopí v radiátorech, což se odrazilo na vyúčtování podle nové vyhlášky. Do diskuze se zapojil p. Mužík, který vysvětloval, že regulace na stoupačkách a v celé otopné soustavě byla provedena při rekonstrukci DPS firmou AZ Energie, ale vzhledem k atypičnosti našeho domu nelze topení zregulovat tak, aby byli všichni spokojeni. V krajních bytech je topení v radiátorech nezbytné, zatímco v bytech, které spolu sousedí a jedná se většinou o garsoniéry, není třeba tolik topit. Až bude dům zateplen, provede se regulace topení nová, čímž bychom měli na topení ušetřit.
Jeden člen družstva v průběhu diskuze odešel.
2) Předsedkyně BD opět upozornila členy družstva na omezené množství parkovacích míst a požádala o dodržování pravidel parkování ve dvoře – na jeden byt jeden automobil, někteří členové nebo nájemníci toto nedodržují.
3) V rámci stavebních prací bude provedena rekonstrukce stávajících balkonů a lodžií a pořízení nových balkonů těm bytům, které dosud balkony nemají a o jejichž pořízení členové družstva-nájemci požádali. Ing. Chytilová podala informaci o tom, že u bytů, kterým bude provedena rekonstrukce stávajících balkonů a lodžií a pořízení nových balkonů, se bude jednat o další členský vklad dle článku 8 Stanov Bytového družstva Čéčova 5153, neboť se rozšíří stávající plocha družstevního bytu, který užívá člen družstva. Na minulé schůzi byl představenstvem předložen návrh na financováni nově pořizovaných balkonů i na financování rekonstruovaných balkónů a lodžií. Pro nejasnosti, které vyplynuly během diskuse, byl upřesněn návrh na toto financování ze strany členů družstva:
a) náklady na projektové práce a náklady na stavební práce, které se týkají vybudování otvoru v plášti domu, výměny oken za okna s balkonovými dveřmi, dále náklady na pořízení nového balkonu, náklady na pořízení balkonových dveří a okna, které budou nově zabudovány, a náklady na práce související s úpravou topení, které budou provedeny v těchto bytech, plně hradí člen družstva, a to formou splátek po dobu trvání úvěru, tj po dobu 13 let, nebo najednou celkovou částkou,
b) u nákladů na rekonstrukci stávajících balkónů a lodžií bude člen družstva hradit pouze z celkových nákladů vynaložených na tuto rekonstrukci pouze ty náklady, které budou vynaloženy na rozšíření stávající plochy balkónu nebo lodžie, tzn. náklady na plochu, o kterou se mu balkón nebo lodžie zvětší, a to buď formou splátek po dobu trvání úvěru, tj. po dobu 13 let, nebo najednou celkovou částkou
Způsob financování si členové družstva závazně zvolí, až budou vyčísleny skutečně vynaložené náklady v bodech a) a b) specifikované. Dle Stanov bude s členem družstva uzavřena smlouva k dalšímu členskému vkladu, která bude obsahovat jeho cenu a lhůtu pro jeho úhradu.
Návrh na usnesení:
Náklady na projektové práce a náklady na stavební práce, které se týkají vybudování otvoru v plášti domu, výměny oken za okna s balkonovými dveřmi, dále náklady na pořízení nového balkonu, náklady na pořízení balkonových dveří a okna, které budou nově zabudovány, a náklady na práce související s úpravou topení, které budou provedeny v těchto bytech, plně hradí člen družstva.
U nákladů na rekonstrukci stávajících balkónů a lodžií bude člen družstva hradit pouze z celkových nákladů vynaložených na tuto rekonstrukci pouze ty náklady, které budou vynaloženy na rozšíření stávající plochy balkónu nebo lodžie, tzn. náklady na plochu, o kterou se mu balkón nebo lodžie zvětší.
Člen družstva si zvolí ze dvou způsobů placení buď celkovou částku najednou, nebo formou splátek po dobu trvání úvěru, tj 13 let.
- pro 39 hlasů, 3 členové se zdrželi hlasování
Ukončení schůze
p. Talířová poděkovala všem přítomným členům BD za účast a členskou schůzi ukončila.
V Českých Budějovicích dne 23.5.2017
Zapsala Blanka Talířová
Ověřila Ing. Dana Chytilová